Koncert na dwa flety

02.06.2016

Koncert na dwa flety był wyjątkową okazją do wysłuchania bardzo ciekawych, lecz rzadko wykonywanych kompozycji Jules’a Demersseman, Carla Philippa Emanuela Bacha, Yuko Uebayashi i Antona Bernharda Fürstenau, a także podziwiania subtelnego brzmienia fletu poprzecznego. Koncert Moniki Nowackiej-Sekuły (flet), Marii Peradzyńskiej-Filip (flet) oraz Marzeny Frankiewicz (fortepian) odbył się w niedzielę 5 czerwca o godzinie 17.00.
W programie koncertu znalazły się Balladine, Simplicite/Romance, Gracieuse/RedowaPetites Fantasies op. 28, czyli trzy części z cyklu Małych Fantazji autorstwa francuskiego flecisty i kompozytora Jules’a Demersseman. Następnie w wykonaniu Moniki Nowackiej-Sekuły, Marii Peradzyńskiej-Filip oraz Marzeny Frankiewicz zabrzmiała Trio Sonata d-moll Carl Philipp Emanuel Bach, drugiego syna Jana Sebastiana Bacha. Sonata triowa to cykliczna forma muzyki instrumentalnej, składająca się z czterech odrębnych, zestawionych na zasadzie kontrastu części, przeznaczona na dwa instrumenty solowe i akompaniujący, w tym przypadku dwa flety i fortepian. Muzycy wykonali również współczesną kompozycję japońskiej kompozytorki Yuko Uebayashi, Au dela du temps składającą się z czterech części: La lumiere lointaine de nuit, La lumire dansante, La lumiere blanche, La lumiere tournante dans le reve. Koncert zakończyło Rondo brillant op. 102 niemieckiego kompozytora Anton Bernhard Fürstenau.

 

 

Share